maandag 15 april 2013

Storm en natte sneeuw

Gisteren in de namiddag een flinke storm gehad met heel veel natte sneeuw.
Het dooit hier nu wel erg snel.
Geen zonnetje gezien, en de temperaturen blijven magertjes.
Zo'n 3 tot 4 graden.
Larrisa is gisteren weer naar Trondheim vertrokken.
Om zich helemaal op haar studie te storten.
De examens komen er aan!
En mijn oudste , Aurora, komt morgen thuis.
Voor een paar dagen, want dan vertrekt ze naar haar nieuwe baan.
Ze gaat werken op een grote dressuurstal in Lefdal als leidinggevende en lerares.
Wat ben ik trots op mijn meissies!!

De afgelopen dagen, was het echt geen weer om buiten iets te doen.
Dus heb ik maar wat kleine klusjes opgepakt.
Zoals al mijn stofjes verzamelen.
Tijdens de verhuizing zaten ze in verschillende
plastic boxen, her en der verspreid over de boerderij.
Ik heb een groot gedeelte al bij elkaar gezocht en gestreken.
Nu de rest nog.
Ze krijgen een plaatsje in de nieuwe garderobe kast.
Hopelijk gaat Marcel daar a.s weekend aan beginnen.
Verder nog wat losse klusjes gedaan.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!
Hartelijk dank voor al jullie lieve reacties!
En ik kom snel weer bij jullie langs!


Veel liefs, Juliëtte

Een bloot popje voorzien van een jurkje en mutsje.

Deze pop kocht ik ooit op Marktplaats, het kant van de jurk, was vergaan en de pop en kleding waren vies.
Ik vind het heerlijk werk om ze weer op te knappen. Van de week moest de jurk weer even in de was.
En nu staat ze weer vrolijk op de kast in de kamer van Larissa.

En mijn gestreken hobby stofjes.


19 opmerkingen:

  1. stapel stofjes ...

    hahahaha

    Dat zijn bergen :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n voorraadkelder stoffen ,leuk om die poppen op te knappen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om uit zo'n voorraad lapjes te kunnen putten, prachtige robe (dat kan je geen jurk meer noemen :-) ) heeft je pop aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Juliëtte,

    Heerlijk om weer eens van alles op te knappen en op te ruimen. Je hebt een mooie collectie stofjes en je pop ben ik helemaal verliefd op...Ze is prachtig geworden.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ihana kangasvarasto ja paljon kauniita värejä. Hurmaava pienen nuken pitsimekko. Kaunis romanttinen isompi nukke.
    Kiitos kun käyt minun sivuilla ja ihania kommentejä jätät.
    Ihanaa kevään odotusta sinulle.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Juliette. Dank je wel voor je lieve felicitaties. Je naam staat genoteerd voor de give away.
    Wat een beeldschone pop met een prachtige jurk. Ik heb ook een paar van die poppen bij de kringloop gekocht , al een tijd geleden hoor, wil ze steeds eens opknappen en nu ik dit zie ga ik er toch maar eens aan beginnen. Wat doe ik toch een hoop inspiratie op op het internet hihi.
    Ga je ook quilten? Ik ben vol bewondering voor al je mooie lapjes.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Juliette,
    Je kunt nog een heel eind vooruit met al die prachtige stofjes.
    Zo heb ik pas geleden al mijn kantjes eens bij elkaar gezocht.
    En je mag trots zijn op je dochters.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog erg koud dus bij je.
    En wat een vrolijke lapjes stof zie ik langs komen.
    En de popjes zijn zo mooi.
    Dat is nog eens een leuke baan voor je dochter.
    Daar mag je terecht trots op zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Juliette,wat een berg lapjes, ik zie heel veel leuke stofjes ertussen zitten, nou jij kan voorlopig vooruit. Fijn dat het zo goed gaat met je dochters.
    Fijne week liefs Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kanjertjes zijn jullie meissies Juliëtte,
    kan me goed voorstellen dat jullie daar
    super trots op zijn.

    En wat een heerlijke verzameling hobbylapjes
    heb je zeg, ze liggen er nu zo mooi gestreken
    wel heel uitnodigend bij.

    Je popjes zijn schattig geworden, en niet te
    geloven zo koud het nog steeds daar bij jullie is.

    Geniet van een heerlijke week, lieverd,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You' ve got a lovely collection of fabrics. The dolls are very beautiful.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Juliëtte, wat fijn dat je dochter ook weer dichter bij huis komt en werk naar haar zin heeft. Jij hebt mooie stoffen in voorraad, daar hoef je je niet mee te vervelen. Hopelijk wordt het bij jullie nu snel wat warmer en kun je ook weer naar buiten. De pop staat er trouwens prachtig bij. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke verzameling stofjes, Juliette! Daar kun je heerlijk mee vooruit!
    Fijne week!
    xNicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love all the colours in the your fabric.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Juliëtte, wat leuke foto´s, vooral die fris gestreken lapjes zien er heel gezellig uit :)
    De poppenkleertjes zijn schattig geworden !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schattig om zòn klein popje leuk aan te kleden! Jeetje wat een stofjes...leuk zulke stapeltjes stof..inspirerend...


    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Juliëtte,

    Je verveelt je niet zo te zien;-), wat een stofjes zeg, prachtig. Wens je een heel fijn weekend. Ben ook druk met van alles en nog wat hier.

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ┊☆*... HOLA JULIËTTE!
    ┊ ┊★*㋡
    ┊ ┊ ┊ ☆*.. CÓMO ESTÁS?
    ┊ ┊ ┊ ┊★*㋡
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊☆*... PASÉ POR AQUÍ
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊★*㋡
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ☆*... PARA DESEARTE
    ┊ ┊ ┊ ┊ ★*㋡
    ┊ ┊ ┊ ☆*... UN FELIZ DIA!
    ┊ ┊ ★*㋡
    ┊ ☆*... SALUDOS Y ABRAZOS!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige pop en dan die voorraad mooie stofjes!!
    Een heel fijn weekend!
    Elsina

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte