zaterdag 2 maart 2013

Mijn serviezen

Vandaag laat ik jullie weer zo'n tic van mij zien.
Het sparen van serviezen en serviesgoed.
Het allerliefst oud.
Maar ik heb er ook een aantal die niet oud zijn en
die ik ooit gekregen heb.
Natuurlijk heb ik wel een aantal favorieten.
Dat zal ik bij onderstaande foto's wel aangeven.

Momenteel stormt het hier erg en af en toe valt er
natte sneeuw.
Het dooit heel snel! Van mij mag het!
In de zon is het 10 graden!

Ik wens jullie verder een heel fijn weekend!

Liefs, Juliëtte



Dit is wel een oudje en een van mijn favorieten! Mijn moeder kreeg  dit van mijn opa bij haar trouwen.

Deze zijn niet zo oud maar hingen altijd bij mijn vader en moeder in de keuken. Aan een rekje.

Lekker kitsch, maar toch hou ik er wel van. Deze is wel wat ouder.En kocht ik ooit van een lieve oude dame.

Geel niet echt mijn kleur moet ik zeggen, maar deze kocht mijn moeder ooit op de markt.

Engels serviesgoed. Toch wel mijn grootste favoriet! Ik ben nog steeds bezig om dit compleet te krijgen.
Maar hier in Noorwegen vind je dat weinig. En verzenden, dat gaat verkeerd.

Dit Japans servies is ook weer van mijn moeder geweest. Niet zo oud, maar heeft toch iets bijzonders voor mij.
Ik kan dit soort dingen moeilijk weggooien.

36 opmerkingen:

  1. Zo wat leuk om dat te verzamelen zeg, mijn moeder heeft engels servies goed vroeger in het groen gehad..dat weet ik nog wel.
    Hoop dat de lente bij jou ook gaat komen, en dat de storm afneemt.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dezelfde tic :) Ook hier is het Engelse transferware heel moeilijk te krijgen, heel jammer. Ik neem meestal een paar stukjes mee als ik in Nederland ben (dit jaar was het Boerenbont, maar vorig jaar transferware). Blijft een leuke hobby he? Je hebt een prachtige verzameling!
    Een heel fijn weekend!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Juliëtte,

    Ik ben ook dol op oude serviezen en theepotjes. Vooral het serviesgoed dat uit de familie komt vind ik ook extra leuk. Als ik een servies mocht uitkiezen bij je dan nam ik he Engelse servies...zo mooi en helemaal mijn kleur.

    Fijne weekend en groetjes,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juliëtte,
    Ze zijn stuk voor stuk prachtig!
    Jij hebt zoals ik ook het virus te pakken.
    Het Engelse servies is ook mijn favoriet!
    Jammer dat het servies niet kan spreken ...
    Geniet nog van het weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn je serviezen, staan prachtig zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooohhh erg mooi hoor, dat eerste servies vind ik wel heel apart hoor. En al ben ik niet van de geel deze kleur ik best mooi. Wat fijn dat je er ruimte genoeg voor heb om het te bewaren, want als ik het zo lees kleeft overal wel een herinnering aan. Geniet van je weekend, en ik hoop dat de storm snel over is.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende serviezen, 2 heb ik er ook, dat Engelse en dat kitsch one, die was van mijn oma
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bonte verzameling. Wel heel mooi en ook zo leuk om dat te verzamelen vooral als het uit de familie komt. Het is bij jullie dan al warmer dan hier.
    Geniet van het zonnetje, tussen de stormbuien ;-)Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a lovely collection of table where I think I like the first one best.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke serviezen! Ik verzamel oud Boerenbond, dus lijd ook aan een soort serviezentic. Het is bij jullie nu warmer dan hier. Het is nog steeds erg koud. Maar de vogeltjes gaan steeds meer fluiten, dus dan komt de lente er toch echt wel aan!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zeg, je servies, daar zitten echte pronkappeltjes tussen!!

    Ik spaar ook servies, maar dan met rose bloemetjes en het liefst een gouden randje eromheen.

    Heel fijn weekend.


    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat verschillende servies. Ik verzamel het ook graag, maar mijn kast wordt nu echt te vol. Zal ik wat weg doen of er een speciale kast voor aanschaffen, ik ben er nog niet uit. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben dol op serviezen.....jammer dat ik geen plaats heb om deze te gaan verzamelen anders wist ik het wel! Het Engelse servies heb ik ook.....in het rose en groen...altijd mooi! Ik vind het maisservies echt grappig....kei leuk!
    Fijn weekend!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Che bello avere tanta porcellana!Il mio preferito è quello stile inglese!Baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tsjonge, wat een prachtige verzamaling serviezen zeg,hihi. Gelukkig heb ik deze tik niet maar wel een heleboel andere ;-). Ben op dit moment een heleboel hobbyspullen van beneden naar de zolder aan het sjouwen (Blossom slaapt). Beneden komt er niets meer van, dus gaan we het maar op de zolder proberen ookal is die ook nog niet klaar. Nadat Amy is overleden in Augustus heb ik niets meer gedaan, straks ben ik het nog verleerd ;-).

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. All are really lovely! English crockery is getting my favorite too! But Kitsch service is also striking on my eyes!

    Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk!! ik vind ze allemaal wel wat hebben, ze hebben ook allemaal een 'eigen stijl' zelfs dat 'mais' servies vind ik wel grappig...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi al die serviezen met herinnering. Ze zijn ook heel verschillend. En ik kan me heel goed voorstellen dat je ze niet weg wilt doen.
    Ik ben er ook gek op, maar plaatsgebrek wordt een beetje een probleem. Want ik wil ze ook niet achter de deur zetten. Dus zit ik steeds weer te broeden op een oplossing.
    Die rode, je favoriet, staat bij aanhoudend kijken nog wel eens op marktplaats. Is het een idee, dat je dochter het dan meeneemt naar huis? Zelf heb ik nog nooit stuk servies gehad over de post.
    Een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ihania kahvikalustoja ja mukavaa kun ovat äidiltä saatuja, paljon muistoja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke mix van stijlen!
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. owww mijn zus schreef het al, dat engels servies dat had mama vroeger in het groen, prachtiggggggg
    ze zijn stuk voor stuk heel verschillend en mooi om naar te kijken

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij kunt wel ene high tea organiseren hoor...zovele mooie serviezen!!!
    Ze zijn prachtig, mooi om dit te verzamelen, kan ik me helemaal voorstellen hoor.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mooie verzameling, ze zijn allemaal prachtig.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Juliëtte, wat een prachtige verzameling serviezen, heerlijk, vooral als ze dan ook nog uit de familie zijn, zo hen je altijd leuke herrinneringen:)
    Het Engelse servies heb ik ook, staat heel gezellig in de kast :)
    Voor jou een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige verzameling Juliette, mijn voorkeur gaat ook naar dat Engelse servies, mooi van kleur en structuur.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een hele verzameling,Juliëtte.
    Ik neem aan,dat je nog meer hebt.
    Ik vind het engelse servies met het rood erin
    toch ook wel het mooiste.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Serviezen tic ? Ik ken daar alles van!!
    Een heel fijn weekend gewenst!
    Grtjs manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Daar heb ik ook last van, serviezen tic!!! Mooie verzameling Juliette.
    Heel bijzonder!!.
    Nog een fijn weekend lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gosh Juliette what a collection you have!!
    Of course some things we must hold onto, even though they are not always to our taste!
    Hope you have better weather soon...
    Essie x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw wat een verzameling. Nu vraag ik mij altijd wel af.. wat doe je er mee. Gebruik je het ook allemaal of is het voor de pronk? Bij mij is servies altijd voor gebruik maar dan wil ik wel leuk servies hebben. En er is zoveel leuks.... Jammer genoeg valt er maar weinig stuk dus ook niet veel reden om nieuw aan te schaffen. Misschien moet ik dan toch gaan verzamelen. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fantastic!! I love especially the one in toile...gorgeous!!!
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve JUliette. Ik ben ook zo gek op serviesgoed. Je .Engelse servies vind ik ook het mooist. Wat fijn dat de lente in aantocht is he. wat zullen we daar allemaal van opknappen.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ohhh heerlijk Juliëtte al dat serviesgoed.
    Hier nog zo eentje hoor die daar gek op is.
    Ik zeg weleens voor de grap, wat verzamel
    ik eigenljjk niet, hihi.

    Je hebt het ook niet van een vreemde, als ik
    al het serviesgoed van je moeder zie.

    Zelf vind ik de eerste het allermooiste
    Van dat Engelse heb ik een heleboel gehad maar
    aan een vrieng gegeven die er helemaal dol op was
    en er ook al zelf het nodige van had.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. I love your beautiful collection Juliette! Each set has it's own unique character and I can see how you love them all!
    I hope this new month brings you plenty of sunshine! Xo's, ShannonAnn

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie serviesjes heb je!
    ik vind de engelse zelf het mooist,al spaar ik zelf vooral servies met roosjes.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat mooi allemaal! Inderdaad veel verschillende stijlen, maar het heeft gewoon iets.
    Heb je ze allemaal ergens staan of heb je er hoekjes mee ingericht?

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte