donderdag 29 maart 2012

PAASHAZEN

De kachel is weer aan! Wel erg gezellig, maar ik zit toch liever buiten!
Het ziet er naar uit dat ook hier de kou weer terugkomt. Brrrrr..... dan gaan
de winterjassen weer aan!
Ik heb uit voorzorg alle plantjes maar weer afgedekt.
Het zou toch zonde zijn al ze op het laatste moment toch nog doodvriezen.
Daarom ben ik maar aan het haken geslagen.
Er lag al een hele tijd nog een project te wachten.
Ik kan al jaren niet slagen voor een leuke...nachtjapon!
Ik heb een wat grotere maat en ze hebben hier werkelijk niets leuks voor volle dames.
Dus heb ik besloten om zelf maar iets te maken.
Naar een  ouderwets voorbeeld, dat in mijn hoofd zit.
Een gehaakte pas en mouwen  en de rest van een mooie katoen.
Ik zal het laten zien als het nog eens af komt.

Nu wil ik jullie wat oude paasknutsels laten zien die ik
vorig jaar en het jaar daarvoor gemaakt heb.
De meeste dingetjes heb ik niet meer, want die heb ik weggegeven!
Gelukkig heb ik de patronen nog , dus kan ik ze altijd nog een keer maken.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag toe!

Liefs, Juliëtte


Moeder haas met kind. Materiaal vilt en katoen.






Roze haas. Materiaal vilt en katoen.

Haas in krans. Materiaal vilt en katoen.






Bloemenkrans met haas. Materiaal vilt, en glaskraaltjes.

8 opmerkingen:

  1. Quanta allegria portano i tuoi conigli!Qui in Italia fa pure troppo caldo!Si sta anche sbracciati!Baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wat leuk allemaal...die krans is zooo leuk !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is hier ook een stuk frisser, dat valt vies tegen, niet even meer buiten zitten.
    Lief allemaal! Wat is moeder en kind een leuk stel. Ik ben benieuwd hoe je nachtpon wordt.
    Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Juliette, nou ik had de kachel vanmorgen ook alweer aan hoor, bah niets aan. De overgang is te groot.
    Maar lekker dat we weer even binnen bezig kunnen zijn Leuke paas dingen heb je vooral de krans vindt ik erg leuk !!!

    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dingen heb je gemaakt...vooral moeder haas met kind vind ik erg mooi.....
    Ben benieuwd naar het eindresultaat van je nachtjapon.....

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke hazen....de roze springt er voor mij uit....wat een leuk ding.
    Ook hier is het fris vergeleken met wat het was....vanmiddag naar het tuincentrum geweest.....wat een fleurige boel....we hebben het een beetje opgevrolijkt op onze etage ...binnenkort laat ik wel foto's zien....we hebben namelijk een binnentuin in ons complex....heel bijzonder.
    Ik wens je nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. How wonderful, you are very clever, I love the felt flower wreath, I must get ready for Easter! (Its getting chilly here now)
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemaal even mooi gemaakt!!!
    Gezellig in huis, zeker in deze tijd van het jaar......:-)

    Fijn weekeind......ook al is het weer aan de frisse kant.
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte